Uygulama

ŞİRKET İÇİ

KURUMUNUZA ÖZEL EĞİTİM

Bireylerin, bir süreçte karşılaşılabilecek en karmaşık sorunları bile çözebilecek gerekli beceri ve araçlara sahip olduğu ve veriye dayalı öneriler sunduğu bir organizasyon hayal edin. Şimdi bunu ofis atmosferi, müşteri memnuniyeti ve nihai sonuçlar üzerindeki etkisinin ne olacağını hayal edin.

Bunların hepsi işleyen bir kalite sistemi ile mümkündür. Yalnızca bir ISO sertifikası ya da kaliteden sorumlu tek bir departman değil. Çalışanların benimsediği, işleyen bir kalite sistemi. İhtiyaç duyulan tek şey değişim isteği, kararlılık ve yatırımdır.

Sonuç standartlaştırılmış bir çalışma şekli, belirsizliklerin ve hataların azaltılması, iş verimliliğinin artması, sorunsuz çalışan ve daha yüksek müşteri memnuniyeti ve daha düşük üretim maliyetlerinin günlük başarı olduğu bir organizasyondur.

Böyle bir kalite sisteminin benimsenmesi, içerdiği riskler ve gerekli yatım, kişisel olarak memnuniyetle danışmanlık yapacağımız konulardır.

 

 

BİR İŞİN YÜRÜTÜLMESİNE ENTEGRE BİR YAKLAŞIM

Yalın Altı Sigma üç hedefe ulaşmanıza yardımcı olur; daha yüksek müşteri memnuniyeti, daha düşük işletme maliyetleri ve yüksek kalite sayesinde rekabet avantajı. Bu üç hedef birbirleriyle ilişkilidir. Yalın Altı Sigma’nın temeli hızlı ve kusursuz çalışma felsefesidir. Metodolojide bu, tek parça akış ve varyasyonun azaltılması için çabalamak anlamına gelir.

Yalın Altı Sigma organizasyonunda insanlar, iyileştirme projeleri yürütmenin yanı sıra günlük rutini sürekli iyileştirerek proses iyileştirmeyle ilgilenirler. Bu, metodolojiyi anlayan bir organizasyon gerektirir. Yalın Altı Sigma’nın başarısında yönetim önemli bir rol oynar. Yönetici, iyileştirme girişimlerinin sponsorlarıdır ve bu nedenle başarılarından bizzat sorumludur. Yalın Altı Sigma’nın başarıyla uygulanabilmesi için sponsorlar projeleri seçer ve her türlü engelin ortadan kaldırılmasını sağlar.

Aşağıdaki şema, Yalın Altı Sigma’yı işinizi yürütmeye yönelik entegre bir yaklaşım olarak göstermektedir:

İLK ADIM: İSTEĞİN BELİRLENMESİ

Yıllarca edindiğimiz tecrübe bize, bir şirketin proses süreç söz konusu olduğunda üç farklı istek düzeyinde olduğunu gösterdi. En üst düzeyde olan ‘Değişime’ genellikle Operasyonel Mükemmellik denir. General Electric (GE) ve Toyota gibi kuruluşlar bu düzeyde faaliyet gösteren kuruluşlardır. Yalın Altı Sigma metodolojisine göre Süreç İyileştirme bu şirketlerin DNA’sında yer almaktadır. Yalın Altı Sigma’nın endüstri liderleri olmada çok önemli bir rol oynadığı gerçeğini gizlemiyorlar.

Bir başka istek düzeyi de ‘İyileştirme’ yaklaşımıdır. Bu düzeydeki istek, organizasyon içindeki seçici iyileştirme ile karakterize edilir. Yalın Altı Sigma’yı kullanarak birçok departmanı, çekirdek süreci veya birimi optimize etmeye karar verirler. Genellikle üst düzey yönetimin aktif katılımı olmadan departmanların kendileri tarafından başlatılır.

Üçüncü düzey isteğe ‘Onarım’ denir. Bu noktada bir takım süreçleri iyileştirmek için Yalın Altı Sigma devreye giriyor. Sınırlı sayıda süreci iyileştirmek için danışmanlar işe alınır veya belirlenen çalışanlar eğitilir.

İstek düzeyinizi belirlemek büyük ölçüde mevcut kaynaklarınıza ve ihtiyaçlarınıza bağlıdır. Her istek düzeyinin kendi uygulama yolu vardır. Bu yol aynı zamanda organizasyonun türüne de büyük ölçüde bağlıdır. Bu nedenle Yalın Altı Sigma’yı uygulamaya yönelik bir plan yoktur. Ancak The Lean Six Sigma Company, sizin işbirliğinizle kesinlikle doğru yaklaşımı ve başarıya giden yol konusunda fikir verebilir.

 

ROLLER VE SORUMLULUKLAR

Sürekli iyileştirmeyi uygulayan bir şirkette, maliyetleri düşük tutmak ve müşteri memnuniyetini artırmak için yarı zamanlı ve hatta tam zamanlı süreç iyileştirmeye odaklanan çok sayıda süreç ‘iyileştiricisi’ bulunacaktır. Yalın Altı Sigma organizasyonunda, çeşitli roller beş disipline bağlıdır. Çalışan ne kadar yoğun bir şekilde eğitim alırsa, o kadar fazla disiplini yerine getirebilir. Süreç ‘iyileştiriciler’ her düzeyde gereklidir. Farklı roller aşağıdaki gibi listelenmiştir: